Adıyaman Diyarbakır arası 30 dakika kısalıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kahta-Narince-Siverek yolunun açılışında yaptığı konuşmada, 6 Şubat 2023 sarsıntılarında hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet diledi.

Adıyaman’ın binlerce yıllık tarihiyle sayısız medeniyete konut sahipliği yaptığını, kentin “bereketli Hilal”in kuzeydeki incisi üzere olduğunu lisana getiren Uraloğlu, tarihin her periyodunda kadim ticaret yollarının kavşağındaki ilin ulaşım ağlarının gelişmesine başka değer verdiklerini söyledi.

2002’den bu yana Adıyaman’ın ulaşım ve irtibat altyapısına 29 milyar 320 milyon lira yatırım yaptıklarını, bölünmüş yol uzunluğunu 23 kilometreden 273 kilometreye çıkardıklarını belirten Uraloğlu, kenti bir taraftan Kahramanmaraş, Gaziantep, Adana, Mersin’e, bir taraftan Malatya ve Elazığ’a, öteki taraftan Şanlıurfa’ya bölünmüş yollarla bağladıklarını kaydetti.

YILLIK 953 MİLYON LİRA TASARRUF EDİLECEK

Uraloğlu, 9 kara yolu projesinin devam ettiğini bildirerek, “Bu noktada Adıyaman’ı Diyarbakır’a, Güneydoğu’yu da İç Anadolu Bölgesi’ne bağlaması bakımından büyük değer arz eden Kahta-Narince-Siverek yolu hem Adıyaman’ın geçmişinin izlerine hem de aydınlık geleceğine uzanan bir yol olmuştur.” dedi.

Yolu toplam 40,8 kilometre uzunluğunda projelendirdiklerinden bahseden Bakan Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:

“Güzergahımızda Türkiye’nin en büyük eğik askılı asma köprüleri ortasında yer alan Nissibi Köprüsü ile köprünün 2,6 kilometrelik temas yolunu evvelki yıllarda tamamlayarak trafiğe açmıştık. Bugün de Kahta-Eceler mevkisindeki 27 kilometrelik kısmın yanı sıra toplam 656 metre uzunluğundaki 2 adet çift köprü ve 60 metrelik 2 adet üst geçit köprüsünü de tamamlayarak hizmete sunmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Kahta-Narince-Siverek yolunun tamamlanmasıyla mevcut yoldaki heyelanlı kısımları terk ederek güzergahtaki trafik güvenliğini en üst düzeye çıkaracak, tüm şoförlerimiz için çok daha konforlu seyahat imkanı sunacağız. Mevcut haliyle 52 kilometre uzunluğunda hizmet veren güzergahı 11,2 kilometre, seyahat mühletini 30 dakika kısaltarak, 55 dakikadan 25 dakikaya düşürüyoruz. Böylelikle yolumuzla vakitten 706 milyon, akaryakıttan 247 milyon olmak üzere yıllık 953 milyon lira tasarruf ediyoruz. Etrafa ziyan veren araçların karbon emisyonunu da 18 bin ton azaltarak tabiatın korunmasına katkı sağlayacağız. Ayrıyeten, güzergah üzerinde turizm açısından değer arz eden dünyanın 7. olağanüstüsü Nemrut Dağı, Cendere Köprüsü, eski Tahta Kalesi, Arsemia Antik Kenti, Karakuş Zirvesi üzere tarihi yerlere de süratli ve kolay erişim imkanı sağlayacağız.”

ORTALAMA SEYAHAT SURATI SAATTE 90 KİLOMETREYE ÇIKTI

Bakan Uraloğlu, ekonomik büyümenin birincil kaidesinin güçlü ulaşım altyapısı olduğunu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Yol medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet, kalkınma ve dünya ile bütünleşme demektir.” kelamlarıyla çizdiği vizyon ışığında inşa ettikleri her yeni yol, köprü, tünel, havalimanı ve demir yolu üzere ulaşım yatırımlarıyla ülkenin, üretim, ticaret, kültür ve turizm faaliyetlerini canlandırarak yeni istihdam alanlarının oluşmasına vesile olduklarını belirtti.

Türkiye’de 2002’de toplam araç sayısının yaklaşık 8,5 milyon, bölünmüş yol uzunluğunun 6 bin 101 kilometre, ortalama seyahat müddetinin ise saatte 40 kilometre olduğuna işaret eden Bakan Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Yatırımların toplumsal refahın yükseltilmesinde kıymetli kilometre taşlarından biri olduğunun şuuruyla hareket ederek doğu-batı, kuzey-güney demeden ülkemizi baştan başa yüksek standartlı yol ağıyla kuşattık. Bugün ülkemizdeki araç sayısı 31 milyona ulaşmasına karşın ortalama seyahat süratimiz yaklaşık 90 kilometreye çıkmış durumda. Bu başarıyı bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 101 kilometreden 29 bin 700 kilometrenin üzerine çıkararak sağladık. Bugün 81 vilayetimizin 77’si birbirine bölünmüş yollarla bağlı. 2002’de 1714 kilometre olan otoyol ağımızı da son olarak Aydın-Denizli Otoyolu’nu bitirerek 3 bin 796 kilometreye yükselttik. Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Köprüsü’nün yanı sıra Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, Ankara-Niğde Otoyolu üzere mega kara yolu projelerini tamamlayarak hizmete sunduk. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu 789 kilometreye, 311 kilometre olan toplam köprü ve viyadük uzunluğumuzu ise 794 kilometreye çıkardık.”

Adıyaman’ı Şanlıurfa ve Diyarbakır’a bağlayan Siverek-Kahta kara yolunun 1992’de sular altında kalmasının akabinde Fırat Irmağı’nın ayırdığı iki yakayı bir ortaya getiren ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin “Boğaz Köprüsü” olarak nitelendirilen Nissibi Köprüsü’nü inşa ettiklerini, 2015’te hizmete başladığı günden bu yana buradan 5 milyon 780 bin aracın geçtiği bilgisini veren Uraloğlu, “Adıyaman’ın gelişimi, sarsıntının izlerinin büsbütün silinmesi ve Türkiye Yüzyılı için koyduğumuz maksatlara ulaşmada gerekli her türlü çabası göstermeye devam edeceğiz. Hiç kuşkunuz olmasın ki geçmişten geleceğe uzanan çok daha güçlü ve gelişmiş bir Adıyaman için çalışıyoruz. İnsanlık tarihin birinci adımlarının atıldığı bu topraklar, geleceğin yol haritasını çizmeye devam edecek. Bu niyetlerle açılışı yapılan yol kısmını muvaffakiyetle tamamlayan ve projeyi bu basamağa getiren tüm yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyor, muvaffakiyetlerinin devamını temenni ediyorum.” diye konuştu.

“DEPREMİN YARALARINI DAİMA BİRLİKTE SARACAĞIZ”

AK Parti Genel Sekreteri Fatih Şahin ise 22 yıllık iktidarları periyodunda Adıyaman’a, Kahta’ya çok kıymetli eserler kazandırdıklarını, bölgeyi ve ülkeyi bölünmüş yollarla, demir ağlarla, hastanelerle, havaalanlarıyla, köprülerle donattıklarını söyledi.

AK Parti’nin siyasetin merkezine insanı koyduğunu, siyaseti hizmet ve eser için yapan zihniyete sahip olduklarını vurgulayan Şahin, hizmet siyasetini bundan sonra da çok güçlü biçimde sürdürmeye daima birlikte devam edeceklerini kaydetti.

Ülke idaresini devraldıkları noktadan bugün çok daha ileri taşımış olmanın onurunu, gururunu yaşadıklarını lisana getiren Şahin, şöyle konuştu:

“Başta Genel Liderimiz, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a, daha sonra Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu’na, başka kabine üyelerimize, milletvekillerimize, belediye liderlerimize, bakan yardımcılarımıza şükranız. İnşallah bu hizmet siyasetini bundan sonra da çok güçlü biçimde devam ettireceğiz. Yol demek, hizmet demek, insanları birbirine kavuşturmak, birbirine ulaştırmak, aralıkları kısaltmak, gönüller ortasındaki araları kısaltmak demek. Bir yerde yol varsa hizmet, imkan, fırsat vardır. Bu düsturla çalışmalarımızı bütün gücümüzle sürdüreceğiz. Zelzelenin yaralarını daima birlikte saracağız ve kentimizi, bölgemizi daha ilerilere taşıyacağız. Açılışını yapmakta olduğumuz bu hoş yapıtın güzel olmasını diliyorum.”

Konuşmaların akabinde yolun açılış kurdelesi kesildi.

Açılışa, Adıyaman Valisi Osman Varol, Çalışma ve Toplumsal Güvenlik Bakan Yardımcısı Ahmet Aydın, milletvekilleri, Kahta Belediye Başkanı Mehmet Can Hallaç ile protokol üyeleri katıldı.

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir