28. İstanbul Tiyatro Festivali’nde bir ilke imza atıldı: Doğaya övgü…

Japonya ile Türkiye ortasında diplomatik münasebetlerin 100. yılı münasebetiyle sahnelenen “Utsushi”, mart ayında ömrünü yitiren Amagatsu’nun 45 yıllık sanatının özünü yansıtan bir retrospektif olduğu üzere kendi içinde bütünlüklü yeni bir eser.

Yaşamın ve tabiatın hoşluğuna övgü niteliğindeki “Utsushi”, izleyiciyi daha en başta rüzgârla savrulan kumlarla büyüleyici bir atmosfere sokuyor. Her şeyin birbiriyle dingin ve kusursuz bir bağlantı içinde olduğu arasız 70 dakik süren eser, süratle tüketilen dünyada dingin kalabilmenin güç lakin mümkün olduğunu dansla söz ediyor.

Amagatsu’nun incelikli, net eşsiz estetiği, vücutları tümüyle beyaza boyanmış dansçılar tarafından harika tabir ediliyor.

NAGİHAN GÜRKAN REJİSİ

İstanbul Kültür Sanat Festivali’nin düzenlediği 28. İstanbul Tiyatro Festivali’nin birinci haftasında Ebru Nihan Celkan’ın müellif ve dramaturg olarak da imza attığı, H6 ACT imali “Loop” oyunu Nagihan Gürkan’ın rejisiyle Alan Kadıköy konut sahipliğinde sahnelendi. Burak Etözi’nin dekor, Meltem Çakmak’ın kostüm, Utku Kara’nın ışık, Salih Usta’nın hareket, Başar Ünder’in ses dizaynını yaptığı 95 dakika arasız sahnelenen oyunda Hacettepe Devlet Konservatuvarı’ndan mezun olduktan sonra Ankara Devlet Tiyatrosu’nda başarılı mesleğine başlayan Berfu Öngören’e oyuncu Uğur Karabulut eşlik etti. Çağdaş tiyatro anlayışıyla sahneye konan, “Hem nereye gideceğimizi bilmiyoruz hem de geç kalıp kalmadığımızı” temasını aile, toplumsal cinsiyet, göç ve ayrımcılık üzere tahlil aranan meselelerin yükle irdelendiği oyun izleyicinin de kendisiyle hesaplaşmasına imkân sağlıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir